Now Reading
5 beneficii ale dietei vegane

5 beneficii ale dietei vegane

Octavia Maria Pasc

Greta Thunberg, Sir Paul McCartney, Woody Harrellson, Lewis Hamilton, Pamela Anderson, RZA, Miley Cyrus, John Salley și Cory Booker. Aceste nume au cel puțin un lucru în comun: se bucură de beneficiile unei vieți vegane. Veganismul este pretutindeni în zilele noastre, iar oamenii care renunță la produse de origine animală în favoarea unei diete vegane fac acest lucru din câteva motive pe care le vei află în următorul articol:

Ce este o dietă vegană? 

Cei care urmează o dietă vegană, numită și dietă pe bază de plante, nu consumă produse de origine animală, precum carne, lactate, ouă, miere și gelatină. Dar veganismul înseamn[ mai mult decât o dietă. Conform Societății Vegane, definiția este următoarea: „Veganismul este un mod de a trăi care încearcă să excludă, pe cât este posibil și practic, toate formele de exploatare și cruzime față de animale pentru hrană, îmbrăcăminte sau orice alt scop.” De exemplu, veganii nu poartă îmbrăcăminte confecționată din materiale animale (cum ar fi piele și lână), nu cumpără produse cosmetice testate pe animale și nu susțin divertismentul care se bazează pe exploatarea animalelor, cum ar fi coridele sau delfinariile.

Beneficii ale dietei vegane 

O echipă de cercetători britanici scot în evidență riscurile la care ne supunem sănătatea atunci când consumăm carne, lactate și ouă și beneficiile asociate unei diete pe bază de plante. Mulți experți sunt de acord că a deveni vegan te poate ajută să trăiești o viață mai lungă.

See Also

1. Risc redus de cancer
 În 2015, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a numit atât carnea roșie, cât și carnea procesată (cum ar fi slănina și salamul) ca fiind cancerigene pentru oameni. Un studiu de la Universitatea Oxford de la începutul acestui an a constatat că, consumul a doar trei tipuri de slănină pe zi ar putea crește riscul de cancer cu 20%. Profesorul Jane Plant, un geochimist care a supraviețuit cancerului de șase ori, susține că lactatele sunt, de asemenea, cancerigene. Ea crede că dieta ei pe bază de plante a ajutat-o să-i pună cancerul la sân în remisie de două ori.
2. Risc redus de boli cardiovasculare
 Carnea conține de obicei cantități mari de grăsimi saturate care pot crește colesterolul din sânge. Colesterolul poate provoca depuneri grase în vasele de sânge, ceea ce crește riscul de accident vascular cerebral, boli ale arterelor periferice și boli de inimă. Alimentele pe bază de plante, prin natură, nu conțin colesterol dietetic. O dietă bogată în grăsimi și colesterol poate crește și tensiunea arterială, ceea ce face ca bolile cardiovasculare să fie și mai probabile.
3. O mai bună stare de spirit 
Comitetul medicilor pentru medicină responsabilă (PCRM) au postat un studiu pe site-ul lor care analizează obiceiurile alimentare și stările de spirit de 3.486 de persoane pe o perioadă de cinci ani. Participanții studiului care au mâncat doar alimente din plante au raportat mai puține simptome de depresie. Un alt studiu arată că vegetarienii experimentează de obicei stări mai pozitive decât consumatorii de carne. Nutriționistul Geeta Sidhu-Robb ne spune că “dietele vegane au, de asemenea, carbohidrați mai complexi, care cresc simțul serotoninei în creier.”
4. Boicotarea testelor pe animale 
Majoritatea oamenilor sunt împotriva experimentelor pe animale. Un sondaj al Fundației Naturewatch a constatat că 99,5% dintre britanici susțin interzicerea testării cosmetice pe animale. În timp ce majoritatea sunt împotriva practicii datorită cruzimii față de animale, testarea pe animale este, de asemenea, nesigură. Mulți experți sunt de acord că testele pe animale nu pot prezice cu exactitate cum va răspunde organismul unui om la un produs. Mai mult de 95% dintre medicamentele testate sunt sigure și eficiente la animale, dar nu sunt și potrivite organismului omului, potrivit PETA. Cu toate acestea, practica este încă obișnuită în industria frumuseții. Întrucât veganismul nu permite exploatarea animalelor, cumpărarea produselor de înfrumusețare vegane garantează că nu susțineți testarea pe animale.

5. Accentul pe sustenabilitate

Multe branduri de modă vegane pun accentul pe sustenabilitate atunci când vine vorba despre colecțiile lor. Brandul de încălțăminte No Saints folosește deșeurile alimentare pentru a-și face adidași din piele vegană. Pielea de ananas a companiei, numită Piñatex, este fabricată din fibre de frunze de ananas, care sunt un produs secundar al recoltei de ananas și care altfel s-ar pierde. Utilizarea acestor fibre oferă venituri suplimentare comunităților de fermieri și economisește deșeurile de la incinerare, ceea ce ar fi creat emisii toxice. No Saints folosește, de asemenea, coji de mere aruncate de industria sucurilor pentru a face pantofi din piele de mere. Brandul german de încălțăminte Thies și brandul brazilian Insecta produc articole de modă vegane din deșeuri de plastic. Adidas a făcut echipă cu Parley for the Ocean pentru a produce un pantof vegan cu plastic extras din ocean. Fiecare pantof conține 12 sticle de plastic în valoare de deșeuri, unele dintre acestea provenind din plase de pescuit aruncate.

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top