Now Reading
Dușmanul invizibil: anxietatea

Dușmanul invizibil: anxietatea

Roxana Mihai

Odată cu apariția pandemiei și a măsurilor de distanțare socială, societatea s-a văzut obligată să asimileze rapid și să își însușească obiceiuri și comportamente de limitare. Viața socială nu mai este la fel pentru nimeni: atât mediul de lucru, cât și relațiile cu cei din jur sau  rutinele cotidiene sunt acum cu totul diferite pentru toată lumea. Economic, politic, social, cu toții ne confruntăm cu nenumărate schimbări, iar aceste lucruri ne pun la încercare flexibilitatea și adaptabilitatea. Deodată ne-am văzut mai singuri și mai izolați. După cum știm cu toții, însă, singurătatea are o lamă cu două tăișuri: poate fi benefică într-o anumită măsură, dar poate aduce după sine și o gamă de probleme. Studiile recente relevă o creștere semnificativă a anxietății în rândul oamenilor, precum și agravarea altor afecțiuni psihice deja prezente.

Ce este anxietatea?

Anxietatea este, de fapt, modul prin care organismul uman răspunde la factorii de stres, adesea manifestându-se prin sentimente de frică sau teamă vizavi de viitor. Specialiștii menționează și o bază biologică: modificarea nivelului de serotonină, al dopaminei și adrenalinei pot rezulta în creșterea nivelului de anxietate. Dacă te confrunți adesea cu gânduri tulburi, sentimente de nesiguranță, teamă, panică, griji exagerate, greață, amețeli, tremur, probleme de respirație, poate fi vorba de anxietate.

Cum putem să ameliorăm aceste stări?

See Also

Este foarte important să știm cum să gestionăm momentele sau perioadele în care simțim anxietate. Anxietatea nu este de ignorat, fiindcă pe termen prelungit ne poate afecta sănătatea generală, iar, în anumite cazuri, efectele pot fi ireversibile.

  1. Oricât de agitați suntem, este bine să nu sărim peste nicio masă. Oricât de stresat te simți, este necesar să îi oferi corpului combustibilul necesar pentru a duce ziua la bun sfârșit. Organismul are nevoie de energie, cu atât mai mult în perioadele dificile.
  2. Mănâncă sănătos! Junk food-ul, excesele de dulciuri sau snacks-uri pot crea dezechilibre chimice care îți pot înrăutăți starea generală. Alege fructe, salate, mâncare gătită, ceaiuri, sucuri naturale.
  3. Limitează alcoolul, cofeina și fumatul. Acestea nu pot decât să îți aducă un mare deserviciu în perioadele solicitante, pentru că pe fond de stres pot apărea și excesele. Excesele nu sunt sănătoase pentru nimeni, niciodată.
  4. Acordă-ți timp să te liniștești. Lasă telefonul, laptopul, treaba… și ia o pauză. Acordă-ți zilnic câteva pauze în care să respiri, să fii tu cu tine, să te deconectezi. Fă o plimbare scurtă, ieși pe terasă, meditează, fă o baie relaxantă. Te vei simți mai bine!
  5. Învață câteva exerciții de respirație și aplică-le. Inspiră adânc, expiră. Numără încet până la zece.
  6. Exercițiile fizice te pot ajuta și ele. Exercițiile fizice stimulează producția de serotonină și îmbunătățesc starea generală, așadar, nu ezita!
  7. Nu uita de activitățile tale preferate. Ai un cățel pe care îl iubești? Petrece timp cu el. Îți place să pictezi? Pictează! Așa cum este obligatoriu să mergi la serviciu pentru a te întreține, nu uita că este obligatoriu să nu te pierzi în rutină și tot așa trebuie să îți faci timp și pentru activități care îți plac. Tu ești primul tău ajutor atunci când vine vorba de sănătatea ta psihică și fizică, așa că ai grijă de tine! Fă-ți timp pentru tine și pentru ce îți place.
What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top