Now Reading
Cum ne menținem motivația pentru sport în 2021?

Cum ne menținem motivația pentru sport în 2021?

Cara Teodora

În curând se împlinește un an de când ni s-a recomandat să stăm în casă. Această decizie, pe lângă faptul că ne-a bulversat rutina de până atunci, a avut un efect major asupra stării noastre fizice. 2021, în schimb, promite a fi un an mai bun, în care putem să fim mai încrezători și să revenim la vechile obiceiuri într-o oarecare măsură. Însă, ce facem când acele obiceiuri ne-au părăsit de mult și nu mai avem motivația de a le începe din nou? Sunt convinsă că mulți dintre noi, care au petrecut o perioadă mai sedentară, sunt acum în dificultate și nu reușesc să-și găsească ambiția necesară de a se reapuca de sport. Însă nu trebuie să disperați, pentru că soluții există!

1. Setează-ți obiective

Pentru a putea menține un ritm constant, este important să știm de la început ceea ce vrem să obținem. Fie că îți doreșți să scapi de câteva kg sau poate dorești să îți tonifiezi corpul pentru sezonul cald, înainte de a începe, notează-ți toate aceste aspecte pentru a le monitoriza mai ușor.

2. Alege varianta cea mai potrivită pentru tine

Alergarea în aer liber, baletul sau înotul sunt doar câteva activități pe care ai putea să le alegi. Fie că preferi un sport de echipă sau ești iubitor de natură, este important ca forma de mișcare pe care o faci, să se adapteze personalității și nevoilor tale, pentru a-ți putea menține mult mai ușor motivația. În plus, noi îți recomandăm  îți găsești și un partener de sport cu care să începi această “călătorie“, întrucât te  va ajuta în zilele mai leneșe.

3. Fă-ți un program de antrenament

Documentarea este foarte importantă înainte de a începe să lucrezi. Ca începător, poți opta pentru un instructor personal. Acesta îți va alcătui un program de exerciții, o dietă corespunzătoare și îți va oferi toate informațiile de care ai nevoie. Dacă vrei totuși o variantă mai puțin costisitoare, există multe filmulețe pe YouTube cu exerciții speciale pentru fiecare grupă de mușchi sau cu rețete sănătoase. Noi vi le recomandăm pe Pamela Reif și pe Chloe Ting, iar mai jos găsiți câteva exemple de exerciții care v-ar putea ajuta.

 

4. Alimentația și programul de somn

See Also

Chiar dacă sună clișeic, cele 8 ore de somn și alimentația sănătoasă nu ar trebui să lipsească din programul tău zilnic. O dietă echilibrată, bogată în fructe, legume și carbohidrați ne poate ajuta ne menținem în formă, nu doar pe perioada antrenamentului, cât și în restul zilei. Ține cont  aceasta este absolut necesarămai ales când ești activ din punct de vedere fizic. 

5. Nu te suprasolicita!

Nu încerca să faci totul din primele ore. Un program constant cu un număr echilibrat de exerciții te va ajuta mult mai mult. Chiar dacă optezi să faci sport de 2 ori pe săptămână, încearcă în acele ore să te concentrezi pe ceea ce ai de făcut. Astfel, nu te vei confrunta cu oboseală musculară.

Chiar dacă la început pare imposibil, nu vă descurajați. Cu toții am început de jos, însă, cu puțină disciplină, veți ajunge acolo unde vă doriți și veți avea o viață sănătoasă!

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top