Now Reading
Beneficiile dansului pentru sănătate. Emoțiile și sănătatea fizică.

Beneficiile dansului pentru sănătate. Emoțiile și sănătatea fizică.

Cara Teodora

Cui nu-i place să danseze? Dansul se numără printre formele de mișcare recomandate persoanelor de toate vârstele, de la copiii care se dezvoltă mai armonios, până la adulții prea ocupați  meargă la sala de fitness. Această artă este totodată o formă de terapie accesibilă oricui, contribuind la pierderea kilogramelor în plus, reducerea nivelului de stres, îmbunătățirea stimei de sine și a stării generale de dispoziție. Însă, ceea ce mulți nu știudansul ne ajută, în primul rând,  ne înțelegem mai bine pe noi și pe cei din jur și  ne conectăm mai bine cu emoțiile noastre.

Dansul și emoțiile

Dansul poate fi un mod de a ne debarasa de blocaje. Putem participa pur şi simplu la cursuri de dans, fie salsa, fie dansuri de club sau moderne. Dar putem merge şi la procese terapeutice cum ar fi Trance Dance, unde se dansează cu o banderolă pe ochi pe nişte ritmuri şi melodii special create pentru a provoca o stare de transă sau de relaxare. De asemenea, respiraţia este foarte puternică, întrucât este singurul proces care este simultan conştient şi inconştient, adică putem să ne controlăm respiraţia, dar putem şi să o lăsăm liberă şi ea va continua fără atenţia noastră. Când ne focusăm, însă, atenţia asupra respiraţiei, minunile încep să se întâmple.

A învăţa să mergi te eliberează. A învăţa să dansezi însă, îţi dă cea mai mare libertate: de a exprima cine eşti cu întregul tău corp.” (Rabindranath Tagore)

O serie de cercetători au studiat exprimarea emoţiilor în dans, dintre care câteva studii s-au concentrat pe relaţia dintre emoţii şi caracteristicile mişcărilor. S-a demonstrat că execuţia elementelor motrice care caracterizează miscările intensifică fiecare dintre emoţiile de bază: furie, frică, bucurie, tristeţe. De exemplu, bucuria, furia, frica determină modificări frecvente de tempo, iar mâhnirea şi frica determină mişcări mult mai contractate decât în cazul bucuriei.

Tipuri de dans si beneficii

Baletul, de exemplu, este un dans tehnic şi potrivit oricărei vârste, iar în urma acestuia se dezvoltă un echilibru excelent, flexibilitate şi susţinerea corespunzătoare a corpului. De asemenea, dansul belly dance este o modalitate ideală de a te exprima cu ajutorul muşchilor stomacului, mijlocului, braţelor şi şoldurilor. Cât despre stilul hip-hop, acesta este un stil de dans care îţi oferă libertatea de a-ţi folosi întregul corp.

Îmbunătăţeşte performanţa cognitivă

Dacă ai nevoie de un motiv pentru care să faci mişcare, ia în calcul faptul că multe cercetări arată că dansul menţine şi chiar îmbunătăţeşte abilitatea de a gândi odată cu înaintarea în vârstă. Potrivit unor studii, oamenii de ştiinţă au descoperit că în creier există anumite zone care au control asupra memoriei şi abilităţilor de planificare şi organizare, care pot fi îmbunătăţite cu ajutorul dansului. Mai mult, spre deosebire de alte exerciţii, dansul îmbunătăţeşte echilibrul prin ritm şi muzică.

See Also

Combaterea stresului

Dansul este și o formă excelență de combatere a stresului,atât prin eliberarea tensiunii musculare, cât și prin îmbunătățirea stării de spirit. Dansurile în doi pot avea același efect calmant asupra psihicului, stimulând dispoziția pentru intimitate și relaxare.

Prevenirea depresiei

Dansul este și o formă eficientă de prevenire a depresiei, potrivit unui studiu efectuat pe un eșantion de persoane care au primit în trecut acest diagnostic. Pacienții care au participat la un curs de dans în grup au manifestat cele mai puține simptome ale depresiei și cel mai ridicat grad de vitalitate.

Aşa că…..Lăsaţi-vă corpul să danseze şi astfel veţi avea acces la sufletul vostru!

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top