Now Reading
De vorbă cu…Maria Zărnescu – “Un artist “viu” va găsi mai uşor calea de comunicare către un spectator “viu”.

De vorbă cu…Maria Zărnescu – “Un artist “viu” va găsi mai uşor calea de comunicare către un spectator “viu”.

Maria Zărnescu, jurat în cadrul Concursului Național de Musical, este teatrolog şi critic de teatru, doctor în Istoria, teoria şi estetica teatrului. Din 2016 este conferenţiar universitar la UNATC, unde predă Istoria Teatrului Românesc, Istoria Teatrului Universal, Spectacologie.
Face parte din Biroul de conducere al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru AICT – Teatrologie; este membru al Uniunii Teatrale din România UNITER. Publică studii, eseuri şi cronică de teatru în reviste naţionale şi internaţionale, este membru în jurii şi selecţioner în cadrul festivalurilor de teatru din România. A obţinut Premiul UNITER pentru critică teatrală – pentru activitatea din anul 2015.
În perioada 1992-2009 a lucrat în presa audio-vizuală, producţie de evenimente şi impresariat artistic: director de programe Radio InfoPro, redactor-prezentator şi director de reţea Radio Contact România, redactor-colaborator TVR1, director executiv MediaFest.
A publicat volumele „Muzici şi Muze – de la piesa de teatru la musical” (Ed. Nemira & UNATC Press, 2015) și „Sunetul Muzicii… de Teatru” (UNATC Press, 2016).

Ce înseamnă pentru dvs, personal, acest concurs de musical?

Bucuria şi onoarea de a fi alături de profesionişti – colegi şi prieteni -, plus curiozitatea de-a descoperi sau redescoperi tineri pasionaţi de musical.

 

Cum vedeţi fenomenul musicalului din România, în prezent?

Eterogen, ca şi ţara noastră, fără a-l numi chiar “fenomen”…

 

Care ar fi musicalul din România ce v-a fascinat realmente?

E riscantă “fascinaţia” pentru un critic de teatru… M-au impresionat, însă, două musicaluri recente, de factură diferită: “Familia Addams” de la Teatrul Excelsor, în regia lui Răzvan Mazilu, spectacol pe care l-am nominalizat anul trecut la Gala Premiilor UNITER, şi, de curând, un musical atipic şi curajos, “Next to Normal – (A)normal”, o producţie a Asociaţiei CREAS în parteneriat cu Teatrul Naţional de Operetă şi Musical “Ion Dacian”, în regia lui Victor Bucur.

 

Ce aşteptări aveţi de la concurenţii primului Concurs de Musical?

Să ne surprindă în mod plăcut.

 

See Also

Care ar fi definiţia personală pe care o daţi unui artist performant?

Să fie “viu”. Anul acesta se împlineşte un secol de la publicarea celebrei lucrări teoretice a omului de teatru elveţian Adolphe Appia – “Opera de artă vie”. Actorul creează spaţiul de joc, nu se mulţumeşte doar să-l ocupe; artistul viu intră în posesia realităţii; viaţa interioară a personajului se exprimă prin muzică, iar dansul e viaţa ritmică a corpului. Astfel, un artist viu va găsi mai uşor calea de comunicare către un spectator viu.

 

Pe scurt, de ce să se înscrie tinerii la acest concurs?

Pentru bucuria şi frumuseţea unor întâlniri umane.  

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
1
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top