Now Reading
3 MOTIVE CU…IOSIF PAȘTINA

3 MOTIVE CU…IOSIF PAȘTINA

Fost elev la Colegiu Național Bilingv „George Coșbuc”. Fost membru al trupei de teatru pentru liceeni Brainstorming din București.  Fiul regizorului Ovidiu Bose Paștina și fratele regizorului Iacob Paștina, pe Iosif Paștina l-am putut admira într-un rol complet asumat și complet tumultuos atât în interior, cât și în exterior, în producția Furtuna de la Teatrul Infinit, în regia lui Matei Lucaci Grunberg.
Și, pentru că ne place și suntem obișnuiți să promovăm tineri și valoroși artiști, astăzi îl cunoașteți și voi pe Iosif Paștina, dincolo de scenă, într-un nou interviu din seria 3 Motive by Daily Magazine. 

3 motive pentru care actoria te-a ales pe tine

  • în copilărie îmi plăcea foarte mult să imit personajele de desene animate pe care le vedeam la televizor, iar familia și prietenii mei susțineau cu vehemență că o să devin actor
  • când am intrat la liceu, am dat audiție pentru trupa de teatru a liceului, și la scurt timp după ce am intrat în trupă, am simțit cu adevărat că aparțin unui grup mișto de oameni
  • la terminarea liceului, am primit un mesaj de la Domnica Cîrciumaru, care m-a propus pentru un rol în filmul “Moromeții 2”, restul este istorie și pot spune că acesta a fost motivul cel mai clar pentru care actoria m-a ales pe mine

 

3 motive pentru care iubeşti teatrul în genere

  • pentru că pot transmite cu sinceritate o poveste, care ar putea emoționa oamenii
  • pentru că îmi satisface nevoia de a mă exterioriza
  • pentru că indiferent de cât bine sau rău îmi face teatrul, mă gândesc la el constant

 

3 moduri în care te-a marcat unul dintre personajele jucate până acum

  • În primă instanță, Don Baker, personajul nevăzător pe care l-am interpretat în spectacolul de licență “Fluturii sunt liberi”, coordonat de profesoara mea de actorie Ioana Barbu, m-a marcat prin puterea lui de a se maturiza într-o situație sensibilă din punct de vedere emoțional
  • În al doilea rând, m-a marcat dorința lui de a fi independent
  • De asemenea, m-a marcat bunătatea cu care Don iartă și învață din propriile greșeli

 

3 mesaje cu care ţi-ar plăcea să rămână spectatorul după vizionarea spectacolului Funia

  • Unele lucruri sună mai bine pe plan teoretic decât pe plan practic
  • Dacă îți asumi rolul de Dumnezeu, trebuie să-ți asumi și consecințele
  • Perfecțiunea nu poate fi atinsă

 

3 dileme cu care te-ai confruntat şi ce răspunsuri ai găsit prin acceptarea provocării rolului Camil

  • prima dilemă a fost de ce acceptă Camil să omoare o persoană, asta dacă nu crede cu adevărat în teoria supra-omului sau din dragoste față de Leopold, cred că este o combinație dintre cele două variante
  • A doua dilemă a fost cum reacționează un om care regretă că a omorât o persoană, eu cred că dacă aș fi pus într-o asemenea situație nu aș putea să vorbesc și să mă mișc ore întregi, pe când Camil este obligat să vorbească să acționeze și să ascundă această vină, creând o situație foarte teatrală și palpitantă pentru spectator
  • A treia dilemă a fost cât poate rezista un om cu această vină și să fie pus într-o situație atât de imposibilă cum este pus Camil de a se confrunta cu părinții victimei, cu prietenii victimei și cu mentorul său, care oricum este suspicios din fire. Răspunsul este simplu, după o oră și 30 de minute, clachează.

 

3 motive pentru care eşti sau nu un om fericit şi 3 lucruri cu care asociezi fericirea personală

  • Primul motiv pentru care sunt un om fericit este că trăiesc, am o casă, mănânc, și am tot ce-mi trebuie de la viață ca să supraviețuiesc
  • Un alt motiv pentru care sunt fericit este că am oportunitatea de a-mi practica meseria și de a mă bucura de ea în adevăratul sens al cuvântului, adică joc pe scenă
  • Un motiv pentru care nu sunt un om fericit este gândul că meseria pe care o practic chiar nu aduce cu adevărat un beneficiu societății. Având în vedere situațiile nefericite prin care trece omenirea, descopăr că în viziunea oamenilor meseria noastră nu este văzută ca un mijloc de salvare sufletească.

3 situaţii în care te-ai regăsit în sintagma Omul cât trăieşte învaţă

  • Prima situație în care mă regăsesc este chiar actoria. Este o meserie care te obligă să o iei de la zero cu fiecare rol nou pe care îl începi și astfel “retrăiești” mai multe vieți. Și cu cat trăiești mai multe vieți cu atât ai mai multe lecții de viață
  • De asemenea, tot legat de actorie, nu se poate atinge perfecțiunea, așa este și meșteșugul actorului, pentru că lucrăm cu propriile noastre limite, putem doar să îmbunătățim până la bătrânețe calitățile omului, dar nu putem ajunge la perfecțiune cu ele.
  • O altă situație este chiar situația asta, chiar acum în timp ce scriu aceste cuvinte realizez că “omul cât trăiește învață”

3 dintre cele mai mari provocări/situaţii dificile cu care te-ai confruntat până acum în cariera ta şi 3 lucruri care te motivează să mergi mai departe indiferent de obstacole

See Also

  • prima provocare a fost realizarea rolul lui Niculae din filmul Moromeții 2. A fost primul meu lungmetraj de ficțiune și am avut o frică imensă de a nu reuși să duc rolul până la capăt, fiindcă eram proaspăt intrat la facultate și nu credeam că am cunoștințele necesare de a susține un rol atât de mare. Mulțumită domnului Stere Gulea, domnului Vivi Drăgan Vasile, domnului Tudor Giurgiu, actorilor și al întregii echipe, am reușit să duc rolul la bun sfârșit.
  • A doua provocare a fost pandemia care a închis toate porțile pe care le aveam deschise pentru a mă lansa în industrie. Lucrul care m-a ajutat să trec peste această provocare a fost răbdarea și speranța că lucrurile astea neplăcute se vor termina
  • A treia provocare este dificultatea de a te susține în domeniu. Trebuie să lucrez constant ca să pot supraviețui în industrie și ca să devin un actor mai bun.

 

3 moduri în care priveşti industria teatrală din prezent

  • Din nefericire văd industria teatrală destul de dezbinată. Nu știu care este originea acestei dezbinări, dar sper să ne reconectăm în momentele acestea dificile în care avem nevoie mai mult ca oricând să ne susținem reciproc
  • Momentan mă confrunt cu o dilemă stupidă, nu înțeleg de ce spectacolele de teatru sunt promovate atât de prost, cu excepția puținelor teatre care au deja un public și care reușesc să se promoveze într-o oarecare măsură, există cealaltă extremă în care oamenii nu află de existența multor spectacole și singurii oameni care cunosc existența acestor spectacole sunt oamenii din domeniu care dau “share” pe rețele de socializare, având la prieteni, oameni care sunt tot din domeniu. Astfel nu reușim să avem o punte între actori și spectatori care să vină la spectacole.
  • Momentan observ o evoluție în teatrul din provincie. Sper ca în viitorul apropiat să pot colabora cu aceste teatre.

 

3 atribute ale unui colectiv teatral ideal în opinia ta

  • să se lucreze cu bunătate disciplină și pasiune
  • Să știe cum să-și promoveze produsele teatrale
  • Să fie în contact permanent cu propria cultură, cu oamenii din acea cultură și de a reuși să se facă punți cu alte culturi

 

3 motive pentru care ne recomanzi să te urmărim în spectacolele în care joci şi 3 recomandări personale de spectacole apreciate de tine

Primul motiv este că sunt un actor tânăr care chiar are ceva de spus și vrea să spună lucruri

  • Al doilea motiv este că am nevoie de susținerea voastră, a publicului, de a mă motiva să merg mai departe
  • Al treilea motiv este simpla bucuria de a merge la teatru
  • Recomand spectacolele: “Itinerarii” în regia lui Eugen Jebeleanu, “Rosto” în regia lui Alexandru Dabija și “Moartea accidentală a unui anarhist” în regia Mariei Doncu
What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top