3 MOTIVE…PENTRU GALA UNITER | DIANA BULUGA : “Un premiu, la fel ca o nominalizare, este ca o petrecere surpriză.”

“Sefa” intergalactico-online a lucrurilor frumoase aduse de Daily Magazine.
Actor, creator și director artistic, Diana Buluga este nominalizată în acest an la Premiile Uniter, la secțiunea Cea mai bună actriţă în rol principal, pentru rolul Andreea Tomuţă din spectacolul „Nu mai ţine linia ocupată” de Alexandra Felseghi, regia Adina Lazăr, Teatrul Naţional Cluj-Napoca.
Azi o cunoaștem prin intermediul seriei de interviuri dedicate de Daily Magazine – partener media al Galei Uniter – acestui important eveniment teatral de talie națională.
3 perspective asupra industriei teatrale de azi din România
Partea mea pesimistă crede că de câțiva ani încoace tot ce facem e să supraviețuim într-o industrie teatrală subfinanțată, cu discrepanțe între actorii din teatrele de stat și actorii din sectorul independent și fără strategii pe termen lung.
Partea mea optimistă zice că, tocmai datorită contextului de mai sus, au apărut unele proiecte inovatoare, au început să se definească niște voci regizorale tinere și curajoase și, nu în ultimul rând, au apărut mai multe demersuri teatrale angajate social.
3 analogii/simboluri ale unui premiu în viaţa şi palmaresul unui actor
Un premiu, la fel ca o nominalizare, cred că e ca o petrecere surpriză. Ca o limonadă bună cu ghimbir. Ca atunci când te îndrăgostești și nu-ți poți stăpâni zâmbetul.
3 moduri prin care spectacolul nominalizat în acest an este unul autentic
Spectacolul pentru care sunt nominalizată e:
- curajos, pentru că aduce în prim plan o temă despre care e necesar să vorbim – abuzurile împotriva femeilor
- diferit, pentru că reinterpretează ideea de cor antic, plasându-l în contemporan
- acasă, pentru că aduce împreună o echipă care respiră deodată
3 reacţii la care mă aştept de la mine dacă spectacolul pentru care am lucrat va fi declarat câştigător
Nu prea-mi place să-mi gândesc reacțiile dinainte, așa că voi spune: „fie cum va fi și fi-va bine”.
3 challenge-uri principale la care am fost supusă prin prisma lucrului la acest spectacol
Să lucrez la „Nu mai ține linia ocupată” m-a făcut:
- să caut foarte adânc în mine, ceea ce, dincolo de cât și cum a contat asta pentru rol, cred că m-a făcut să fiu mai autentică, în special în relațiile cu ceilalți
- să lucrez milimetric cu emoțiile mele, ceea ce a fost mai mult o plăcere decât un challenge
- să înțeleg ce înseamnă încrederea necondiționată (a mea sau a celor cu care lucrez), ceea ce cred că e esențial într-o echipă creatoare
FOTO DIN SPECTACOLUL „Nu mai ţine linia ocupată” de Alexandra Felseghi, regia Adina Lazăr, Teatrul Naţional Cluj-Napoca
3 dorinţe personale pe care le am de la Gala Uniter
- să mă reîntâlnesc cu oameni dragi
- să nu port tocuri
- să mă bucur de aici și acum
3 mesaje pentru public
- fiți mereu curioși și sinceri
- nu uitați niciodată cât de multă nevoie avem de voi
- mulțumesc.
CREDIT COVER FOTO – IOANA OFELIA